-
Wszystkie działania na wyspie podejmowane są dla wspólnego dobra i rozwoju.
a) Wyspa traktowana jest jako miejsce (a nie grupa ludzi), którym zarządza lider.
b) Bloki, przedmioty, pieniądze oraz inne elementy rozgrywki zdobyte podczas gry na wyspie należą do niej. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy przedmioty pozyskano za tokeny kupione bezpośrednio w sklepie internetowym lub za SkyPunkty.
c) W przypadku, gdy podział dobytku na początku wspólnej rozgrywki ustalono indywidualnie oraz posiadany jest dowód, można jednostkowo odłączając się od wyspy w celu dołączenia do innej zabrać swoją, racjonalną (patrz punkt e oraz f) część dobytku.
d) W przypadku łączenia wysp (przechodzenia z wyspy do wyspy większości członków) można zebrać ze sobą jedynie narzędzia, zbroje, przedmioty o wartości kolekcjonerskiej oraz racjonalną część dobytku niewpływającego znacznie na zamożność drugiej wyspy, tak aby nie łamać punktu kolejnego.
e) Zakazany jest podział na wyspy w celu utworzenia relacji matka-córka. Nie można tworzyć podwysp w celu ominięcia ceny/wielkości limitów nałożonych na wyspy, zabierania przedmiotów, szybkiego osiągnięcia rekordów, czy innego ich wykorzystywania.
f) Zalecaną praktyką jest konsultacja dużych przenosin z administracją zanim do nich dojdzie, by wspólnie określić ich zakres oraz zgodność z regulaminem.
Wytłumaczenie (rozwiń)
W skrócie chodzi o to, żeby:
- ustalić domyślne zasady na wypadek sporów graczy,
- nie psuć gry innym na wyspie,
- nie kraść z niej,
- nie robić na złość odchodząc z wyspy,
- nie kombinować, jak tu obejść zasady,
- małe wyspy z małymi mogą się łączyć, małe z dużymi też, a osoby zainteresowane rekordami niech sie zajmą rywalizacją, a nie świrowaniem,
- a w razie czego chętnie pomożemy wam się podzielić, czy ustalić jak zacząć grać razem bez niesprawiedliwej dla innych przewagi
-
Surowo zakazane jest używanie wspomagaczy dających przewagę w przebiegu rozgrywki.
a) W szczególności zabronione jest używanie macro (np. TinyTask) i innego oprogramowania (w tym wbudowanego w urządzenia zewnętrzne) pozwalającego na nagrywanie/powtarzanie/wywoływanie ruchów/przycisków. W przypadku zauważenia ruchów sugerujących używanie macro (np. lewo/prawo, czy klikania) zarówno administracja, jak i gracze w celu złożenia skargi, mają prawo w widoczny sposób sprawdzić (wiadomość nie jest wystarczająca), czy dana osoba jest online. Jeżeli nie wywoła to reakcji gracza uznany on zostanie za nieaktywnego i winnego posiadania oprogramowania niedozwolonego.
b) Zabronione jest także korzystanie z dodatkowych lub zmodyfikowanych urządzeń (np. gamepady/rozbudowane myszki) w celu używania ich do czerpania dodatkowych korzyści ze względu na ich budowę (np. blokada ciągłego kręcenia postacią, czy multi-click).
c) Dozwolone jest jedynie przyłożenie przycisku myszy/klawiatury w taki sposób, by nie nosiło to znamion używania wspomagaczy (np. kopanie w miejscu).
-
Zakazuje się wszelkich oszustw i kradzieży.
a) Ochrona kradzieży przedmiotów
Przedmioty prywatne powinny być chowane w zablokowanych skrzyniach lub enderchescie.
Przedmioty skradzione przez nieuwagę, śmierć na cudzym terenie, przy wymianie tradycyjnej (inaczej, niż /wymien), oszustwie przy pożyczaniu lub z niezabezpieczonych skrzyń nie będą objęte ochrona kradzieży (z wyjątkiem posiadanego dowodu).
W przypadku utracenia dostępu do terenu lub nieaktywności użytkownika jego zablokowana skrzynia (w tym sklep) objęta jest ochroną przez okres 7 dni, a następnie właściciel terenu ma prawo do wniosku o usunięcie blokady.
b) Ochrona kradzieży bloków
Z wiarygodnym dowodem potwierdzającym utratę bloków (np. nagranie, screenshot) należy zgłosić się do administracji. Kradzieże/oszustwa bez dowodu mogą zostać odrzucone, z wyjątkiem:
- kradzieży bloków wartych więcej, niż 50k zgodnie z cennikiem sklepu serwerowego
- kradzieży spawnerów, beaconów
c) Ochrona oszustw przy płatności za tokeny
Oszustwa dotyczące wymian za tokeny są w pełni chronione i nie wymagają dowodu (choć z pewnością usprawni on cały proces).
d) Ochrona oszustw przy zabójstwach
Oszustwa podczas walki objęte będą ochroną wyłącznie za dostarczeniem dowodów, zgłoszonych w ciągu 48h od popełnienia oszustwa, gdy zabójstwo będzie nie dalej, niż dziesiątą najnowszą śmiercią. Wyjątek stanowi sytuacja, w której każdy uczestnik walki wyraził na nią zgodę.
Zabronione jest zabijanie przy miejscach publicznej teleportacji. W szczególności spawnu wyspy, sklepu, teleportacji między graczami.
e) Okres ochronny
Oszustwo należy zgłosić od razu, w terminie nie późniejszym niż 7 dni od popełnienia, chyba, że postanowiono inaczej. Zgłoszenia wybiegające poza ustalony czas mogą zostać odrzucone.
-
Zabrania się proszenia administratora o ułatwienie rozgrywki (w tym teleportacji, prośby o przedmioty, zmiany gamemoda, nieśmiertelności, operatora i innych).
-
Administracja zobowiązania jest do rekompensaty straconych przedmiotów tylko i wyłącznie, jeżeli zostały stracone z winy serwera.
-
W przypadku rejestracji w serwisie na nicku należącym do konta premium, prawowity właściciel konta ma prawo przejąć je wraz z wszelkimi zakupionymi usługami.
-
Właściciel wyspy może być odziedziczony w dwóch przypadkach. W momencie, gdy właściciel został zbanowany i nie uzyska unbana w ciągu tygodnia od daty zbanowania lub będzie nieaktywny na serwerze dłużej niż dwa tygodnie.
-
Wyspa może zostać usunięta, gdy jej członków nie ma ponad 30 dni.
-
Zabrania się działań na szkodę serwera oraz rozgrywki, w tym:
a) Rozdawania lub sprzedawania za bezcen znacznej dla odbiorcy ilości przedmiotów/pieniędzy. Zakaz wprowadzony został ze względu na negatywny wpływ na rozgrywkę osób na dużo niższym etapie rozwoju. Wyspy niestosujące się do zakazu będą blokowane, a członkowie karani.
b) Korzystania z farm 0tick lub innych mechanizmów dających przewagę w rozgrywce
c) Budowania automatycznych farm opartych na redstone, pochodniach redstone i pistonach przekraczających 20 sadzonek. W szczególności dyniarek, meloniarek. Na serwerach z ekonomią do budowy większych farm należy użyć harvesterów, a nie redstone.
d) Tworzenia zegarów do farm automatycznych niespełniających przynajmniej jednego kryterium.
Częstotliwość sygnału powinna być mniejsza, niż:
» raz na 12 sekund;
» 30 przesyłów hoppera zwykłego (15 przedmiotów w zegarze);
» 6 przesyłów hoppera ulepszalnego (3 przedmioty w zegarze);
» 30 maksymalnie opóźnionych przekaźników (repeaterów).
e) Budowania automatycznych farm opartych na observerach, gdzie sygnał z bloku jest przedłużany.
f) Celowego niszczenia/zanieczyszczania (griefu) mapy
g) Tworzenia hodowli zwierząt, automatycznych farm oraz wszelkich innych budowli/mechanizmów przekraczających racjonalne normy, wpływających na TPS/MSPT. Administracja zastrzega sobie prawo do natychmiastowego ich zmniejszenia/odłączenia/usunięcia.
h) Resetowania wyspy w celu zebrania z niej przedmiotów, nakłaniania innych do takich zachowań, a także czyszczenia wyspy przed rozpoczęciem rozgrywki z inną osobą.
i) Korzystania z dostępnych systemów niezgodnie z ich przeznaczeniem oraz omijania zabezpieczeń systemów, w tym tworzenia mechanizmów do awansowania prac.
j) Tworzenia bezsensownych ofert, mających na celu sprzedaż przedmiotu bez wartości, z nieadekwatną ceną, o zmienionej nazwie lub podpisów, a także wielokrotnego powtarzania jednej oferty.